ראשי » ריידר בלוג » קניית אופנוע או קטנוע ראשון
בניגוד לרכבים, שאפשר פשוט להיכנס לאיזו סופר-מיני חדשה אוטומטית ולהתחיל לנהוג, בחירת אופנוע ראשון חייבת לכלול התחשבות במספר אלמנטים, שביחד, מרכיבים את התמונה המלאה של בחירת אופנוע ראשון, האופנוע הראשון צריך להיות מותאם לכם באופן הכי מוצלח שאפשר וללא מכות גז מיותרות ומסוכנות.
אופנוע הוא אחלה כלי לשרוף איתו נתיבים, אבל יחד עם זאת, הוא גם כלי שעשוי להיות סכנת נפשות אמיתית.
העניין זה מקבל כפל משמעות עם אנשים שמוציאים רישיון לאופנועים, בוחרים כלים לא מתאימים עבור ההתחלה ועולים על הכביש בעודם מסכנים את עצמם ואת הסביבה.
בחירה של אופנוע ראשון הולכת יד ביד עם נושאי בטיחות, אך לא רק.
מעבר לנושאים שעשויים להציל את חיינו בעתיד, יש לקחת כמובן בחשבון את נושא התקציב, המטרה שלנו מהאופנוע (האם אנו רוכבים בעיקר בעיר? מחוצה לה?) ולבסוף, איזה כלי יגרום לכמה שפחות סכסוכים בינינו לבין המשפחה / בת הזוג האהובה.
כמובן שזה הטיפ הראשון שניתן לתת, היות וכולנו מונחים על ידי כיסינו ועומק תקציבנו, כך שבחירה של אופנוע ראשון צריכה להיות מותאמת לתקציב שאנו מעמידים עבור התענוג, ויש כמובן גם להתחשב בנושאים של ביטוח האופנוע (ניתן לבדוק כאן – מחשבון ביטוח חובה), ציוד עבור רכיבה בטוחה ולבסוף, יש כמובן להתחשב במסגרת האשראי שלנו כדי לא להתעורר בבוקר עם טלפון מהפקידה בבנק, שעשויה אולי להיות יפיופה, אבל גם יכולה להיות נביאת זעם אם נשתולל עם הכרטיס.
שימו לב, בימינו בהם רוב המדינה נוסעת על אשראי דרך חברות הליסינג, כדאי לקחת בחשבון אפשרויות שונות של מימון חיצוני על ידי חברות המעניקות את אותו מימון עבור רכישת אופנועים. במידה ותקרת האשראי לא מאפשרת רכישה של כלי חדש ונוצץ לרכיבה, מומלץ לעשות סיבוב בסוכנויות האופנועים הפזורות בארץ ולברר לגבי מימון אופנוע חדש או משומש. נוסף על כך, תמיד כדאי לקחת בחשבון שרכישה של אופנוע חדש יותר ובעל נפח מנוע "קטן" יותר (נניח 600 סמ"ק), בדרך כלל תהיה עדיפה על פני רכישה של כלי בעל נפח מנוע גדול ואימתני (נניח 1,000 סמ"ק), אך מיושן בשנתון שלו. כלומר, אם אפשר לטפס מעט בשנתון, אך להתגמש בנפח המנוע, כדאי ומומלץ – מצאתם נינג'ה 600 שנת 2013? אולי היא עדיפה על מנוע 1,000 סמ"ק מודל 2011.
לכולנו יש תחביבים שונים. חלקנו אוהבים לטייל בסופי השבוע בין שלוליות בוץ ולחזור עם ים כביסה הביתה, חלקנו האחר מעדיפים רכיבה ספורטיבית בכבישי הדרום המפותלים בדרך לים המלח, וחלקנו משתמשים באופנועים בכדי להתנייד באופן יומיומי וסטנדרטי לחלוטין, סוג רכיבה שמצריך כלי שאינו מעייף לנהיגה וחסכוני בתצרוכת הדלק, כדי שהכיס לא ייקרע לגזרים.
עבור מי מאיתנו הצורך את הנאתו ברכיבה בשטח, כמובן וקיים הכרח להתאים את הכלי הנכון לצרכים הללו, וכך נכון גם לגבי רכיבה ספורטיבית שמצריכה כלי ספורטיבי. חשוב לציין שבמידה ואתם רוכבים מתחילים, לא כדאי למהר ולקפוץ לכלים מאוד עוצמתיים, היות ואופי הנהיגה שתחוו על כלים אלו, יהיה שונה במהותו מכלים אחרים. רכבו "קצת", ספגו ניסיון (שלפעמים גם, מה לעשות, כרוך בנפילות ועדיף שהן יהיו מכלים "רגועים" יותר) ולאחר תקופה מה, החליפו אופנוע אם נפשכם בכך תחשוק. כלומר, במילים אחרות, יש לטפס בהדרגה בנפחי המנועים. אין לאן למהר, תרתי משמע.
היות והמטרה הסופית של כולנו היא להגיע בחתיכה אחת הביתה למשפחה או לבת הזוג שגם ככה דואגים לנו, תמיד תיקחו בחשבון את המרכיב הגופני. כלומר, הגובה שלכם והמשקל גם הם אלמנטים שעשויים לחולל את כל ההבדל בין רכיבה בטוחה, לכזאת שעשויה, חס וחלילה, להסתיים באסון.
אם אתם חדשים בעולם האופנועים, מומלץ להתייעץ עם צוות המומחים בסוכנויות האופנועים השונות בכדי להבין איזה אופנוע מתאים לנו בבחינת הגובה שלנו, היות והמרכיב הזה משפיע רבות על יציבות והתנהגות האופנוע בעת הרכיבה (וגם על איך שנרכב על הכלי, כמובן).
בשורה התחתונה, מדריך לרכישת אופנוע ראשון יכלול פרמטרים שישמרו לכם על החיים, ולא רק ישמרו על הנאתכם מהרכיבה ומהכלי הנפלא.
רכבו לאט, כולנו בסוף מגיעים לאותו רמזור.
בהצלחה – ורכישה מהנה.
את האופנוע הראשון זוכרים לכל החיים 🙂
מפת האתר
מי אנחנו?
מועדון X-Riders הוקם בשביל לשלב את כל האלמנטים תחת קורת גג אחת ובאתר תמצאו כל מה שקשור באופנועים וקטנועים החל מחנות אונליין, הצעות מחיר של מוסכים, עמדת עיצוב אישי עבור מדבקות ויניל לאופנוע, ביקורות על ציוד, בלוג שורף נתיבים, מבחני רכיבה, טיולי אופנועים, חוות דעת ועוד.