לוגו X-Riders

ימי מסלול

  • כללי
  • almog
  • 2024-04-10 10:00:17
  • שיתוף

אז בא לכם לקחת את חווית הרכיבה צעד קדימה, להרגיש קצת כמו רייסרים, לחפש את האקסטרה ריגוש ברכיבה או אפילו סתם להתנסות בחוויה מיוחדת שתשפר אתכם בתור רוכבים. במאמר זה אנחנו באקסריידרס נחלוק איתכם את כל מה שחשוב לדעת על ימי מסלול, איך להתארגן, למה לצפות, ואיך זה נראה.

לאילו אופנועים זה מתאים ?

ימי מסלול לרוב מתאימים לכל סוגי האופנועים ואפילו קטנועים באשר הם, אם כי לפעמים ניתן לראות בימי מסלול מסוימים הגבלה של נפחים וסוגים שונים של כלים.

למי ימי מסלול מתאימים ?

ימי מסלול מתאימים ומומלצים לכל אחד! יש המון יתרונות בימי מסלול. מעבר לכיף, הריגוש והאדרנלין הטהור, ימי מסלול יכולים ללמד אותנו המון על האופנוע והרכיבה שלנו. הרבה דברים אפשר לחדד בימי מסלול סטריליים שמשליכים על הרכיבה היומיומית שלנו בכבישים אם זה באיך ניגשים לפניה בצורה נכונה, איך משתמשים במבט שלנו בצורה טובה יותר, רכישת ביטחון בבלימה, הבנה מקיפה יותר של איך האופנוע מגיב ומתנהג בסיטואציות שונות ועוד המון.

חשיבות נוספת בימי מסלול היא לאוהבי האדרנלין והמכורים לריגוש שבנינו, שלפעמים מחפשים את זה במקומות ובזמנים לא מתאימים. איך אנחנו אוהבים להגיד באיקסריידרס? לכל דבר יש מקום וזמן מתאימים. לפעמים, נוטים רוכבים לעשות שטויות בכביש ולהתנהג קצת כמו חוליגנים.. אנחנו לא שופטים, מי כמונו מבין ויודע כמה כיפית יכולה להיות רכיבה על דו גלגלי. אבל למה להסתכן ולסכן אחרים? לכו ליום מסלול, תוציאו את כל מה שיש לכם, בלי מגבלות, בלי סיכונים מיותרים, במקום שזה כל מה שהוא נועד לעשות וככה תגיעו הרבה יותר רגועים לכבישים הציבוריים תאמינו לנו.

ימי מסלול

האם אני צריך ניסיון ?

לרוב ימי מסלול לא נדרשים ידע וניסיון מקדים אם כי ישנם ימים שמיועדים לתחרויות, שם סביר להניח שפחות תרצו למצוא עצמכם ביומכם הראשון על המסלול. בימי מסלול סטנדרטיים אין מגבלה של ניסיון או ידע מקדים וכולם מוזמנים. ניתן לראות מהרוכבים הכי מהירים בארץ עד לרוכבים שזה עתה הוציאו רישיון לכלי דו גלגלי באותו יום מסלול. אז איך זה עובד? ימי מסלול מאורגנים לרוב ע"י מדריכי רכיבה, שמחלקים את היום למקצים והם אחראים לסדר לרוב ע"פ רמת הרכיבה כדי למצוא את האיזון.

האם צריך היתר או רישיון מיוחד ?

ממש לא! כל אחד בעל רישיון יכול להגיע. ילדים מתחת לגיל המותר להוצאת רישיון לדו גלגלי או סתם מי שאין לו רישיון לדו גלגלי- יש אפשרות להוציא רישיון "אפור". מידע נוסף לגבי רישוי אפור אפשר למצוא באתר של רלב"ד בכתובת: https://ask.ralbad.org.il/4472

האם אני חייב ציוד כלשהו כדי להשתתף בימי מסלול ?

אז התשובה היא כן. בכל יום מסלול כתנאי להשתתפות יש צורך בהצטיידות בחליפת רכיבה מלאה מעור (לרוב מתאפשרת האופציה גם לחליפת וואן פיס שכשמה היא בחלק אחד מחוברת מהקרסוליים עד הצוואר וגם לחליפת טו פיס שכשמה היא ב2 חלקים, תחתון עד המותניים ועליון מהמותניים ועד הצוואר. חליפת טו פיס לפעמים לא מתקבלת בחלק מימי המסלול ובאלה שכן, זה רק בתנאי ששני החלקים מתחברים זה לזו ע"י רוכסן), כפפות, נעלי/מגפי רכיבה, וקסדה מלאה. בנוסף ישנם ימי מסלול שמחייבים במיגון נוסף כמו חזה, גב אך זה לרוב נפוץ יותר בתחרויות.

בנושא זה, יש לומר כי לרוב ניתן לשכור ציוד מתאים ביום המסלול ואין הרוכב מחויב לרכוש את כל הציוד הנדרש במיוחד.

ימי מסלול

איך ימי המסלול עובדים ?

כמו שכבר אמרנו, ימי המסלול מאורגנים ע"י טובי מדריכי הרכיבה בארץ, שהם שוכרים את מסלול המרוצים מבעליהם עבור אותו היום ולרוב הוא נערך כ5 שעות. על אותם המדריכים כחלק מארגון היום, לדאוג ללוגיסטיקה, מענה לבעיות, סידור בירוקרטי, ניהול סדר היום, חלוקה למקצים ועוד. המקצוענים שביניהם כגון משה פרחי במסלול ערד גם דואגים לנקות לכם את המסלול לפני הגעתכם כדי להבטיח מקסימום אחיזה, בטיחות, וחוויה טובה (כן, גם אם זה באמצע הלילה)

בעת ההגעה ליום המסלול יהיו לכם כמה רגעים להתארגן על עצמכם, להרשם, להכניס משהו לפה, ולדאוג לשינויים הדרושים באופנוע בימים שנדרש לעשות זאת ע"י בוחן טכני. מטרת הבוחן הטכני היא להבטיח שעל המסלול עולים כלים בטיחותיים וכשירים כדי להבטיח את בטיחותכם האישית ושל שאר הרוכבים שאיתכם. לרוב יבדוק הבוחן את רפידות הבלם ומצב הצמיגים, יבקש מכם לקפל את המראות ואז יקח לכם את רישיון הנהיגה הפרטי שלכם. כעת, מבחינת החוק אתם לא רשאים לעלות על הכביש הציבורי והכלי שעומד לרשותכם הוא מאושר לרכיבה במסלול בלבד עד לסוף היום או בהינתן רישיונכם בחזרה בבקשה מהבוחן הטכני.

אחלה, סיימנו את החלק הזה. מה עכשיו? תדריך! גם למי שהיה באלף ימי מסלול חובה עליו להשתתף בתדריך. שם יסבירו את כללי הסדר, חלוקת המקצים, הסבר על השפה המשותפת של צבעי הדגלים, וטיפים הכרחיים כדי להבטיח את בטיחותכם והנאתכם.

משם אתם משוחררים והמקצים מתחילים להם. בסוף היום אל תשכחו לקחת את רישיונכם מהבוחן הטכני לפני יציאתכם מהמתחם.

טיפים של מקצוענים

כמה דברים שלנו בצוות אקסריידרס יש לתת לכם כדי לשפר את היום שלכם
אז דבר ראשון, שתו הרבה מים! יהיה לכם חם, אתם תזיעו, אתם תתעייפו ותאבדו המון נוזלים. כדי שתוכלו להישאר על הרגליים ולסיים את היום במלואו ובכיף, חשוב לשתות הרבה מים. משקאות איזוטונים ומשקאות אנרגיה עלולים לעזור לכם גם.
דבר שני, תדאגו לכם לאוכל. כן במסלול לרוב ידאגו לכם לקפה ועוגיות נחמדות, אבל זה לא מספיק כדי להחזיק את כל היום. ממליצים לעצור בדרך להצטייד בסנדוויצים או להכין מראש בבית.

דבר שלישי, תישנו כמו שצריך. לרוב ימי המסלול מתחילים בשעות מוקדמות, ולאלו שיש להם נסיעה ארוכה אל היעד צריכים לצאת בשעות לפנות בוקר מוקדמות במיוחד. השינה הכרחית כדי לסיים את היום מבלי לעשות טעויות שעלולות לגרום לנו לסיים את היום עם האופנוע במצב שוכב על הקרקע. לאלו שמתאפשר אנחנו ממליצים להגיע לא רכובים על הכלים, אלא להעמיס אותם על עגלה ולהגיע עם הרכב, במיוחד אם מתאפשר לכם לנסוע כקבוצה וככה להעסיק אחד את השני ולמנוע הרדמות על הכביש.

דבר אחרון והכי חשוב, קחו באיזי! לפחות בהתחלה! אנחנו יודעים שמפתה לדחוף, לאתגר, להתאתגר, למשוך את היכולות לקצה.. אבל רגע רגע הלו. אתם לא בתחרות. לפחות לא ביום מסלול סטנדרטי… המטרה הראשונה היא להנות, והשניה היא לסיים את היום על 2 גלגלים בריאים ושלמים. תזכרו שגם בשביל להשתפר, מוכרחים להוריד קצב ולעבוד על הטכניקות השונות ורק אז לאט לאט להגביר.

מקווים שהמאמר נתן לכם ידע וקצת מושג על העולם החשוב והמהנה הזה של ימי מסלול. גם למי שלא מחפש להיות מארק מארקז או ולנטינו רוסי הבאים, ימי מסלול צרופים באושר הנאה וכיף לא נורמאלים ויתן לכם המון כלים להשתפר בתור רוכבים.

אנחנו מאקסריידרס מאחלים שתרכבו בזהירות והכי חשוב תהנו (:

מי אנחנו?

מועדון X-Riders הוקם בשביל לשלב את כל האלמנטים תחת קורת גג אחת ובאתר תמצאו כל מה שקשור באופנועים וקטנועים החל מחנות אונליין, הצעות מחיר של מוסכים, עמדת עיצוב אישי עבור מדבקות ויניל לאופנוע, ביקורות על ציוד, בלוג שורף נתיבים, מבחני רכיבה, טיולי אופנועים, חוות דעת ועוד.

לוגו X-Riders
© כל הזכויות שמורות. נוצר באהבה ע"י אלפא נטיקס