לוגו X-Riders

היגוי הפוך - Counter Steering

  • מדריכים וטיפים
  • arad
  • 2023-09-01 08:25:42
  • שיתוף

ריכזנו לכם את כל מה שאנחנו חושבים שאתם צריכים לדעת על היגוי הפוך

 אז לאלו שלא שמעו מעולם על המושג "היגוי הפוך" וגם לאלו שכן שמעו אבל לא באמת הבינו את המשמעות, אנחנו כאן לעשות לכם סדר ולהסביר  בפשטות אחת ולתמיד מה זה היגוי הפוך או באנגלית-(Countersteering)

 בעולם הרכיבה על אופנוע ישנם עקרונות וטכניקות שמסייעים לרוכבים לשלוט באופן יעיל ובטוח על הכיוונים וההטיה של האופנוע. אחת מהטכניקות החשובות ביותר היא ההיגוי ההפוך, המהווה את הבסיס לרכיבה במהירויות גבוהות ובסיבובים חדים. אז איך זה עובד ולמה כלכך חשוב לנו בתור רוכבים להכיר ולדעת את השימוש בו.

היגוי הפוך הוא עיקרון יסודי ברכיבה על אופנועים שמסייע לנו לשנות את כיוון תנועת הכלי בצורה יעילה ומהירה. בהתחלה אני בטוח שחלקכם ירימו גבה על העניין וזה ישמע מוזר, אך מעבר לזה שהעיקרון מבוסס על עקרונות פיזיקליים אני קורא לכם לצאת החוצה ולהתנסות בעצמכם.

אז רגע, מה זה היגוי הפוך אמרנו?

 כאשר רוכבי אופנוע נעים במהירות  בערך מעל 20 קמ"ש, הם נדרשים לשנות את כיוון התנועה שלהם כדי לפנות שמאלה או ימינה. כדי לעשות זאת בצורה יעילה, הם מבצעים תחילה הטיה קטנה של הכידון אל הכיווניים הנגדיים לכיוון הפניה. כלומר, במילים פשוטות: כאשר אנו רוצים לפנות שמאלה, אנחנו ניקח את הכידון לימין באופן זמני. כן, מה ששמעתם.. ממש ככה. הרמתם גבה כבר?

בשביל שנוכל לפנות שמאלה הדרך היחידה שלנו להצליח לעשות זאת על כלי דו גלגלי היא כאשר אותו הכלי מופנה בזווית הטיה אל עבר כיוון הפניה (שמאלה).  ברגע שהרוכב לוקח את הכידון ימינה (נקרא בשפה מקצועית "פקודת היגוי") האופנוע מתחיל את דרכו בהטיה לכיוון השמאלי ומשם המונח "להשכיב" את האופנוע. כאשר התקבלה זווית ההטיה הרצויה של האופנוע  בשלב זה יחזור הצמיג הקדמי ביחד עם הכידון באופן טבעי לחלוטין אל כיוון הפניה והמשך כיוון הנסיעה הרצוי.

 טיפ קטן שיקל את העניין, נחשוב על לדחוף כדי לפנות. בשביל לפנות שמאלה אנו צריכים לדחוף את הידית השמאלית של הכידון, ובשביל לפנות ימינה- באותה הצורה נרצה לדחוף את הידית הימנית של הכידון.

לא אצלול יותר מדי אל חוקי הפיזיקה שבדבר כדי לא להטיש אתכם לגמרי וגם כי אם נהיה לגמרי כנים.. אני לא פיזיקאי וגם לא למדתי פיזיקה, אבל לאלו שכן מתעניינים אני ממליץ לראות את הסרטון.

אז בשורה התחתונה

 עכשיו בתקווה שהבנו מה זה היגוי הפוך נותר רק לדבר על למה זה חשוב לנו כלכך והתשובה היא די פשוטה, כל רוכב צריך לדעת איך להגיד לאופנוע שלו מה לעשות. אם זה למטרת רכיבה ספורטיבית במסלול בשביל לקצץ כל מאית שניה אפשרית, או לרכיבה מנהלתית בכביש הציבורי בשביל להתחמק מהמכשול שמהווה לי סכנה, אני צריך להבין במודע מה אני עושה כדי לתמרן עם האופנוע בחדות ובמהירות. הטמעת עיקרון ההיגוי ההפוך בארגז הכלים שלנו בתור רוכבים בצורה טבעית, תהפוך אותנו לרוכבים טובים יותר ואף להציל את חיינו במצבים קריטים. אני חייב להגיד שבהתחלה זה לא קל לחלק מהאנשים לעשות דברים הפוך, ואני לא רוצה לתאר לעצמי סיטואציה שבה רוכב יצטרך במצב חירום לברוח שמאלה ובמקום זאת מטבעו ימצא את עצמו סוטה ימינה בגלל שהאינסטינקט יהיה לקחת את הכידון שמאלה, ולכן ההבנה העמוקה של עיקרון ההיגוי ההפוך והטמעת הטכניקה אצלנו כלכך חשובה ועשויה להכריע את הדין בין חיים למוות.

מי אנחנו?

מועדון X-Riders הוקם בשביל לשלב את כל האלמנטים תחת קורת גג אחת ובאתר תמצאו כל מה שקשור באופנועים וקטנועים החל מחנות אונליין, הצעות מחיר של מוסכים, עמדת עיצוב אישי עבור מדבקות ויניל לאופנוע, ביקורות על ציוד, בלוג שורף נתיבים, מבחני רכיבה, טיולי אופנועים, חוות דעת ועוד.

לוגו X-Riders
© כל הזכויות שמורות. נוצר באהבה ע"י אלפא נטיקס